Domácí úkoly


DŮLEŽITÉ!

Na předávání vysvědčení připomínám s sebou roušku a čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového onemocnění (týká se těch dětí, které dosud nechodili do školy).

Bude se odevzdávat klíč od šatní skříňky. Nezapomeňte ho doma.

Učebnice za tento školní rok se nevrací. Děti budou v září a říjnu opakovat učivo z doby domácího vzdělávání. Teprve poté dostanou učebnice 3. ročníku.


22.6.

M - opakování

- PS str. 69 - luštěnky

ČJ - opakování

- PS str. 44/ cv. 2, 3

- PS str. 45/ cv. 1, 2

od úterý 23.6. - individuální opakování


19.6.

ČJ - souhrnné opakování
- PS str. 44/ cv. 1
- uč. str. 101/ cv. 4 do sešitu čj - Napiš psacím písmem.

M - opakování násobení a dělení
- PS str. 68 - celá

ČT - Čítanka str. 152 - 153 - Maxipes jde do světa


18.6.

ČJ - souhrnné opakování

PS str. 43 - celá

M - opakování násobení a dělení

- PS str. 66/ cv. 6, 7

- PS str. 67/ cv. 5

ČT - Čítanka str. 149 - 151


17.6.

ČJ - souhrnné opakování

- PS str. 41/ cv. 4 + soutěž

- PS str. 42 - celá

M - opakování násobení a dělení

- PS str. 66/ cv. 1 - 4 - počtářské dovednosti

- PS str. 66/ cv. 5

- PS str. 67/ cv. 3, 4

ČT - Čítanka str. 148


16.6.

ČJ - opakování psaní velkých písmen, souhrnné opakování

- PS str. 36/ cv. 3, 4

- PS str. 41/ cv. 1, 2, 3

M - násobky pěti

- PS str. 65/ cv. 7, 8

- PS str. 67/ cv. 1, 2

ČT - Čítanka str. 147


15. 6.

ČJ - opakování psaní velkých písmen

- PS str. 35/ cv. 2, 3

- PS str. 36/ cv. 1, 2

M - násobky pěti

- PS str. 65/ cv. 1, 2, 4, 5, 6

ČT - Čítanka str. 144 - 146 - Bob a Bobek natírají

PRV - opakování

- PS str. 70


12.6. - pátek

M - násobky pěti

- PS str. 64

ČJ - místní jména

- PS str. 34/ cv. 2, 3 + soutěž

- PS str. 35/ cv. 1

PRV - opakování - léto

- PS str. 69

ČT - Čítanka str. 143 - Vyber si jedno povolání a přepiš básničku do sešitu. Pod básničku můžeš obrázek.


11. 6. - čtvrtek

M - opakování
https://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/5mapetimin1.htm

(matematické pětiminutovky, sčítání a odčítání do 100)

https://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/8malustenky_1.htm

(matematické luštěnky)

ČJ - opakování
- uč. str. 101/ cv. 2 do sešitu čj (jeden sloupec jména osob, druhý sloupec názvy měst)
https://www.onlinecviceni.cz/exc/test_exc.php
(opakování slovních druhů - podstatná jména, slovesa, předložky a spojky)

ČT - čtení vlastní knihy


10.6.

M - násobky pěti

- PS str. 63

ČJ - místní jména

- uč. str. 100 - žlutý rámeček - do sešitu napiš datum, nadpis Místní jména a žlutý rámeček přepiš

- uč. str. 100/ cv. 2 do sešitu čj - velká písmena dej do kroužku (vysvětlení: hora se normálně píše s malým h, ale protože je to na začátku věty, je tam velké H)

ČT - Čítanka str. 142 - Tři řemeslníci - do sešitu napiš odpovědi na dvě otázky z modrého rámečku - napiš datum, nadpis, autora, odpovědi, nakresli obrázek


9.6.

M - násobky pěti

- PS str. 62, naučit se násobky pěti

ČJ - psaní velkých písmen

- PS str. 33/ cv. 2 - Nezapomeň, že vlastní jména píšeme velkým písmenem.

- PS str. 33/ cv. 3 - Obecné názvy píšeme malým písmenem (např. zvíře, osoba).

- PS str. 33/ cv. 4 - Vlastní jména vybarvi žlutě, obecná jména jinými barvami.

- uč. str. 99/ cv. 3 do sešitu (stačí 3 řádky - poslední Káťa a Škubánek) - Dej do barevného kroužku doplněné velké písmeno.

ČT - Čítanka str. 140 - 141 + Slunce mlsá do sešitu - přepisuj přesně dle zadání v Čítance. Pod básničku nakresli obrázek.


8.6.

ČJ - psaní velkých písmen
- uč. str. 99 - žlutý rámeček - napsat do sešitu datum, nadpis Psaní velkých písmen a žlutý rámeček přepiš
- uč. str. 99/ cv. 1 a 2- udělej si ústně
- PS str. 33/ cv. 1

M - dělení na čtyři stejné části
- PS str. 61 - celá

PRV - opakování léto
- PS str. 68 (pracuj s učebnicí na str. 60-63

ČT - Čítanka str. 138 a 139


5.6.

ČJ - opakování slovních druhů

- uč. str. 97/ cv. 5 do sešitu - Přepiš věty a na urči všechny slovní druhy (dle pořadí slovních druhů - podstatná jména - 1, slovesa - 5, předložky - 7, spojky - 8)

- PS str. 32/ cv. 1 - Doplň souhlásky a poté označ dané slovní druhy.

- PS str. 32/ cv. 2 - Doplň u, ú, ů a podtrhni předložky (stojí před podstatným jménem).

M - geometrie, úsečka

- PS str. 77/ cv. 2 - Pozoruj zadání, kolik cm musí měřit každá úsečka. Správně zapiš druhý bod úsečky.

- cv. 3 - Spoj body a změř délky hran jehlanu.

- PS str. 78/ cv. 1 - Napiš názvy útvarů. Změř a zapiš délky všech stran.

- cv. 2 - Rýsuj dle zadání. Nezapomeň, že bod, který neleží na úsečce, se značí křížkem. Body píšeme velkým tiskacím písmenem.

ČT - čtení vlastní knihy


4.6.

ČJ - opakování slovních druhů

- uč. str. 97/ cv. 2 do sešitu - Doplnit vhodná slovesa. Každou větu napsat na nový řádek a určit druh vět.

- PS str. 31/ cv. 3 - vybarvování obrázku dle zadání

M - násobky čtyř

- PS str. 60 - celá strana kromě cv. 3

- u cv. 3 nezapomeň rozepsat celý příklad (např. 58+20=)

PRV - kamarádi přírody

- PS str. 67 - Vyber správnou odpověď. U odpovědi je písmeno, které doplníš do tajenky.

ČT - Čítanka str. 137 - Smějeme se každý den se Spejblem a Hurvínkem


3.6.

ČJ - opakování slovních druhů

- uč. str. 97/ cv. 1 do sešitu - psát každou větu na nový řádek, barevně podtrhnout podstatná jména

- PS str. 31/ cv. 1 a 2 a rébus

M - násobky čtyř

- PS str. 59/ cv. 3 a 4 - slovní úlohy. Napiš příklad do fialového políčka a do žlutého rámečku napiš výsledek.

- PS str. 59/ cv. 5, 6 (kolikrát je dané mince v dané hodnotě - např. Čtyřikrát 5Kč)

- PS str. 59/ cv. 7

ČT - Čítanka str. 134 - 136 - přečíst. Do sešitu napiš datum, nadpis, autora a odpovědi na 3 otázky v modrém rámečku na str. 135. Před odpovědi nezapomeň napsat číslo dané otázky. Pod odpovědi nakresli obrázek.


2.6.

M - násobky čtyř

PS str. 58/ cv. 6, 7 a 8

PS str. 59/ cv. 1 - slovní úloha - Napiš výsledek a odpověď.

PS str. 59/ cv. 2 - slovní úloha - Napiš zápis, znázornění, výpočet a odpověď.

ČJ - ostatní slovní druhy

- PS str. 30 - celá

- cv. 1 - Piš slova podle umístění obrázku - nahoře, dole, ...

- cv. 2 - Označ slovní druhy u podtržených slov.

- cv. 3 - Vypiš z každé věty ve 2. cvičení první slovo.

ČT - Čítanka str. 133 - Na té naší pouti.

2 sloky přepsat do sešitu. Mezi slokami vynechat řádek. Pod přepis nakreslit obrázek.


1. 6.

ČJ - ostatní slovní druhy

PS str. 29 - celá

  • cv. 1 - Doplň a potom napiš, jaké může být obilí (vyčteš v textu).
  • cv. 2 - Každý sloupec podstatných jmen očísluj dle abecedy (co bude první, druhé a třetí v pořadí). Poté napiš, jaká daná podstatná jména mohou být.
  • cv. 3 - Odpověz jedním slovem.
  • cv. 4 - Doplň souhlásky. Podtrhni slovesa a podstatná jména.

+ rébus

M - násobky čtyř

  • PS str. 57/ cv. 5 - slovní úloha - Napiš příklad a výsledek.
  • PS str. 57/ cv. 6 - Vypočítej tabulky.
  • PS str. 58/ cv. 1, 2, 3 a 4

29.5.

ČJ - opakování

PS str. 28 celá
  • cv. 1 - Doplň. Podtrhni předložky a spojky.
  • cv. 2 - Z nabídky slov ve žlutém rámečku dopiš slova do správných sloupců dle toho, jak na ně ukazujeme.
  • cv. 3 - Napiš slovo nadřazené ke slovům v prvním sloupci ve cv. 2.


M - násobky čtyř

PS str. 57

  • cv. 1 - Dopiš. Uč se nazpaměť.
  • cv. 2 - Totéž co ve cvičení jedna, pouze přehoď pořadí činitelů.
  • cv. 3 - slovní úloha - Dopiš výsledek a odpověď.
  • cv. 4 - slovní úloha - Napiš příklad a výsledek.

Čtení - čtení vlastní knihy


28.5.

M - násobky čtyř

  • PS str. 56 celá

- cv. 1 - Doplnit výsledek (prozatím ho zjistí sečtením červených a žlutých obdélníčků).

- cv. 2 - Vyznačit na číselné ose.

- cv. 3 - Vybarvit násobky a vypsat je na řádek nejdříve tam a potom zpět.

- cv. 4 - Znázornit ve čtvercové síti. První číslo udává počet řad a druhé číslo počet vybarvených čtverečků v řadě. Napsat dva příklady na sčítání a dva na odčítání.

Čj - spojky

  • PS str. 27/ cv. 2 - Kroužkovat spojky. Nápověda nahoře v říkance. Potom spojky vypsat na linky pod cvičením.

- procvičování na PC: 

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/spojky1.htm

Prv - léto

  • dokončit PS str. 66 - Vybarvit, co mají v létě nejraději. + luštěnka, doplňte

Čtení + psaní

  • Čítanka str. 131 - Ryby - napsat do sešitu čj nadpis, datum a básničku přepsat.

- čtení vlastní knihy


27.5.

ČJ - seznámení se se spojkami

  • Uč. str. 95 - Žlutý rámeček přečíst a napsat do sešitu: nadpis Spojky, datum a přepsat žlutý rámeček.

  • Uč. str. 95/ cv. 2 - napsat 5 vět (poslední věta: Hraju si s míčem i s ....). Barevně vyznačí spojky (mají je vyznačeny i v učebnici v červeném rámečku).

  • PS str. 27 - přečíst si říkanku + cv. 1 - Doplnit spojky.

M - jednotky hmotnosti a objemu

PS str. 54/ cv. 5 - 7 - počtářské dovednosti (Do žlutého rámečku píší pouze výsledek.)

PS str. 55:

  • cv. 1 - přečíst

  • cv. 2 - Vypočítej. Za výsledek musí napsat jednotky kg (psacím kg).

  • cv. 3 a 4 - Slovní úloha. (u cv. 3 násobíš, u cv. 4 dělíš)

  • cv. 5 - U první tabulky přidávej vždy pět. U druhé tabulky si cenu zvol sám od 1 Kč do 10Kč (víc ne).

ČT - Čítanka str. 126 a 127 - Dášeňka se narodila


26.5.

Dnes si dodělej úkoly, které Ti chybí.

Zopakuj si učivo na webových stránkách:

M - násobení a dělení třemi

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=2&subject=Matematika&search1=13.+N%C3%A1soben%C3%AD+a+d%C4%9Blen%C3%AD+3#selid

(Vyber si alespoň dvě cvičení z daného seznamu.)

ČJ - předložky

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/predlozky1.htm

(Udělej 1. a 2. cvičení.)

ČT - Čítanka str. 122 a 123 - Malý přednosta stanice a lidé z města


Milí rodiče,

raději píši pro vysvětlení a uklidnění situace.

Na stránkách třídy jsou úkoly pro děti, které se i nadále učí doma. Dnes některé děti nestihly všechny úkoly, protože se ještě zajížděli do nového školního režimu, vyzvedávali si věci v družině, povídali si. Zítra už by měli být více zajetí. Úkoly, které dnes nestihly, dodělají zítra.

Děti, které přijdou ze školy, doma už nic nevypracovávají. Od školy mají klid.

S pozdravem

Eva Krajčová


25.5.

ČJ - předložky, opakování sloves

  • uč. str. 94/ cv. 3 - do sešitu ČJ
  • PS (není očíslováno) na konci pracovního sešitu jsou přílohy - využít přílohu č. 2 - stonožka: Je zde 7 slov (podstatná jména, názvy zvířat) a k tomu 7 sloves (co zvířata dělají). Vystřihnout a nalepit do stonožky. Stonožku si potom můžeš vybarvit.

M - násobky tří

  • PS str. 54/ cv. 1 až 4 + cv. 9

  • cv. 1 - Vypočítej.

  • cv. 2 - Na všech kostkách při hození vyšel stejný počet teček, stejné číslo. Celkem bylo pět kostek. Když sečetl všechny tečky, vyšlo mu 15. Na každé kostce je stejné číslo.

  • cv. 3 - Nejdříve nadepiš výsledek nad příklad, poté doplň znaménka větší, menší, rovná se.

  • cv. 4 - Škrtni číslo, které nepatří do řady.

  • cv. 9 - Napiš, který násobek zde chybí a který zde nepatří.

PRV - léto

  • uč. str. 56 a 57 - Přečíst si.
  • PS str. 66 - cv. Domeček nahoře: Červeně vyznačit, co dělají, když je hezky a moře vyznačit, co dělají, když venku prší.

Přečtěte si nejnovější Informace pro rodiče.


22.5.

ČJ - předložky

  • PS str. 26/ cv. 2 - Doplň souhlásky a dopiš předložky.
  • PS str. 26/ cv. 3 - Nad slova označ číslicí - podstatná jména - 1, slovesa - 5, předložky - 7
  • PS str. 26 - soutěž a rébus

M - násobky tří

 ČT - pokračuj ve čtení své knihy

21.5.

M - násobky tří

  • PS str. 52/ cv. 7 - početní řetěz
  • PS str. 53/ cv. 5 - Doplň šipky.
  • PS str. 53/ cv. 7 - Vypočítej. Rozepiš závorku.
  • PS str. 53/ cv. 8 - Doplň znaménka + - . :

ČJ - předložky

  • uč. str. 94 - Přečti si žlutý rámeček. Do sešitu napiš: Předložky jsou např. k, s, v, z, o, u, na, za, ... (první dva řádky žlutého rámečku).
  • PS str. 26/ cv. 1 - Piš správné tvary podstatných jmen i s předložkou. Kroužkuj předložky.

PRV - Při procházce pozoruj přírodu a zopakuj si části kvetoucích stromů.


20.5.

ČJ - slovesa

Procvičuj na této stránce:

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/sloveso1.htm

(cv. 1 - Z nabídky vyber správné sloveso. cv. 2 - Tvoř dvojslabičná slovesa.)

M - násobky tří

https://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/nasob3_1.htm

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/3/na-trikolkach/nasob3.htm (Na tříkolkách - řazení násobků tří)

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/3/mlsny-zajic/nasobeni3priklad1.htm (Mlsný zajíc - procvičování násobení)

ČT - pokračuj ve čtení své knihy


19.5.

M - násobky tří

  • PS str. 52/ cv. 1 - Znázorni a vypočítej. Zapiš dva příklady na dělení a ještě jeden na násobení. Př. 4 . 3 (první číslo 4 znamená počet řad, druhé číslo určuje, kolik křížků je v řadě).
  • PS str. 52/ cv. 4 - Vybarvi dle zadání.
  • PS str. 52/ cv. 5 - Vypočítej.

ČJ - slovesa

  • uč. str. 93/ cv. 5 + a - Doplň i, y, í, ý. Vypiš slovesa a seřaď je dle abecedy (nadepiš číslicí na slovo). B - nedělej.
  • PS str. 25/ cv. 4 - Vyber si tři pastelky a označ vždy stejnou barvou části vět, které k sobě patří (např. vybarvi puntík Hlad je a stejnou barvou puntík u pokračování této věty). Zelenou barvou podtrhni slovesa.

ČT - pokračuj ve čtení své knihy


18.5.

ČJ - slovesa

  • PS str. 25/ cv. 1 - Nad podstatná jména napiš číslo 1 (jako první slovní druh v pořadí), nad slovesa 5 (pátý slovní druh v pořadí).
  • PS str. 25/ cv. 2 - Spoj části vět. Podtrhni zeleně slovesa a červeně podstatná jména.
  • PS str. 25/ cv. 3 - Doplň souhlásky a podtrhni slovesa.

M - násobky tří 

  • PS str. 51/ cv. 2 - Rozděluj do skupinek (oválků) po 3. Zapiš, kolik skupinek dostaneš a k tomu příklad na násobení.
  • PS str. 51/ cv. 3 - Doplň tabulku.
  • PS sr. 52/ cv. 6 - Doplň výsledky do květin.

PRV - chování v MHD

Zkus popřemýšlet, jak se budeš chovat v prostředcích městské hromadné dopravy.

Na této webové stránce si odpověz na 6 otázek týkající se chování v MHD. Pokud správně odpovíš, zobrazí se Ti obrázek.

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3038

ČT - pokračuj ve čtení své knihy


15.5.

ČJ - slovesa

  • PS str. 24 - soutěž - Skládej názvy zvířat a připiš, co dělají.
  • uč. str. 93/ cv. 4 do sešitu Čj - Věty přepiš. Barevně podtrhni slovesa.

M - násobky tří

Zopakuj si násobky čísla tři. Zadávej si příklady - např. 7 . 3 = 21, 3 . 10 = 30. (v PS str. 50/ cv. 4).

  • PS str. 50/ cv. 5 - Škrtni čísla, která nejsou násobky čísla 3.
  • PS str. 51/ cv. 1 - Rozděl kuličky do důlků.
  • PS str. 51/ cv. 4 - Napiš, který násobek čísla 3 chybí.

14.5.

M - násobky tří

Pusť si následující video: https://www.youtube.com/watch?v=6xMpLYLFm3Y

PS str. 50

  • cv. 1 - Doplň dle vzoru (3 řady po 3, 4 řady po třech, 3 . 3, 3 . 4, atd.).
  • cv. 2 - Vyznač násobky na číselné ose.
  • cv. 3 - Vybarvi násobky čísla 3 a vypiš je na řádek.
  • cv. 4 - Doplň. Nauč se násobky tří nazpaměť.

ČJ - slovesa

Zopakuj si, co jsou slovesa (vyjadřují, co osoby, zvířata a věci dělají nebo co se s nimi děje).

  • PS str. 24/ cv. 2 - Vybarvi podstatná jména a slovesa.
  • PS str. 24/ cv. 3 - Doplň slovesa do vět. Červeně podtrhni podstatná jména, zeleně slovesa.

PRV + ČT - uč. str. 56 - léto (úvod)


13.5.

ČJ - slovesa

  • uč. str. 92 - žlutý rámeček - Slova, která vyjadřují, co osoby, zvířata a věci dělají nebo co se s nimi děje. - Napiš do sešitu datum, nadpis Slovesa a žlutý rámeček.
  • uč. cv. 93/ cv. 1 - ústně vyber vhodné sloveso
  • PS str. 24/cv. 1  

M - opakování měření délky úsečky

PS str. 76 - Nachystej si zaostřenou tužku a pravítko.

  • cv. 1 - Změř komíny a zapiš jejich délku.
  • cv. 2 - Nejdříve změř úsečky, poté je zapiš od nejdelší po nejkratší.
  • cv. 3 - Rýsuj dle zadání.

ČT - pokračuj ve čtení své knihy


12.5.

M - dělení po částech

  • PS str. 49/ cv. 1 - Rozděluj do skupinek (dělej oválky). Zapiš dělení.
  • PS str. 49/ cv. 2 - Znázorni dělení po částech - nakresli celkový počet koleček a rozděluj (např. 10:2 - deset koleček, oválky po dvou).
  • PS str. 49/ cv. 3 - Zapiš dva příklady na dělení a dva na násobení (princip jako u pyramid).

ČJ - opakování podstatných jmen

Zopakuj si podstatná jména na těchto dvou stránkách:

https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5eba2d128c08c

(Najdi v textu podstatná jména).

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/podst_jm1.htm

(Dle obrázků tvoř dvojslabičná podstatná jména, ve kterých je i, í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách.)

ČT - Čítanka str. 121 - Kluci, pozor, červená!

  • Přečti si básničku a do sešitu napiš nadpis, autora a první sloku básničky. Piš přesně dle předlohy - jeden řádek v čítance, jeden řádek do sešitu. Nezapomeň na háčky, čárky, velká písmena.
  • Pod básničku můžeš nakreslit obrázek.

11.5.

ČJ - podstatná jména

  • PS str. 23 - pro bystré hlavy
  • uč. str. 92/cv. 6 - Nejdříve doplň i, í, y, ý na fólii (nebo lehce tužkou do učebnice - potom nezapomeň vygumovat) a do sešitu rozděl do tří sloupců na názvy osob, zvířat a věcí.

M - dělení po částech

  • PS str. 48/ cv. 1 - Sleduj, jak květinářka rozdělovala kytky.
  • PS str. 48/ cv. 2 a 3 - slovní úloha - Dělej podle slovní úlohy č. 1.
  • PS str. 48/ cv. 4 - Dívej se, kolik ubereš - to je výsledkem.

PRV - opakování jaro

  • PS str. 65/ cv. 1 - Doplň.
  • PS str. 65/ cv. 2 - Názvy zvířat napiš pod obrázky. Písničku si můžeš zazpívat (učili jsme se minulý školní rok).

ČT - pokračuj ve čtení své knihy


7.5.

V M, ČJ a PRV si dnes procvičuj na PC.

M - Vyber si libovolné cvičení na násobení a dělení 2 na této stránce: 

https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-2

ČJ - Podstatná jména: Třídění na názvy osob, zvířat a věcí

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/slovni-druhy/podstatna-jmena/cviceni1.htm

PRV - opakování jaro: 

https://rysava.websnadno.cz/prvouka_2.roc/8opakovani.htm

ČT - Čítanka str. 119 - Pro zasmání o zvířatech

  • Modrý rámeček - úkol č. 1 - Oprav šest vět (Co způsobilo vynechané písmenko) a přepiš je do sešitu čj nebo na papír.

6.5.

ČJ - podstatná jména

Zopakuj si, jak jdou po sobě slovní druhy a co jsou podstatná jména (co označují a jak na ně ukazujeme).

  • PS str. 22/ cv. 4
  • PS str. 23/ cv. 1, 2 (U cv. 2 dopiš do stromu správné souhlásky. Nezapomeň si zdůvodnit.)

M - dělení dvěma

  • PS str. 47/ cv. 2a - Doplň tabulku.
  • PS str. 47/ cv. 3-5 - Počtářské dovednosti.
  • PS str. 47/ cv. 7 - Opakování sčítání, odčítání, násobení a dělení dvěma.

ČT - pokračuj ve čtení své knihy


5.5.

M - dělení dvěma

ČJ - podstatná jména

  • PS str. 22/ cv. 1 - Zopakuj si, co jsou podstatná jména a jak na ně ukazujeme. Napiš.
  • PS str. 22/ cv. 2 - Vymysli názvy osob, zvířat a věcí. Napiš je do budky s podstatnými jmény.
  • PS str. 22/ cv. 3

ČT - Čítanka str. 120

HV - nepovinný úkol: Zazpívej si písničky, které jsme se společně učili.


4.5.

ČJ - slovní druhy, podstatná jména

Zopakuj si, jak jdou po sobě slovní druhy.

Podstatná jména:

  • Podstatná jména jsou názvy osob, zvířat a věcí. Ukazujeme na ně ten, ta, to. - Do sešitu ČJ napiš datum, nadpis Podstatná jména a žlutý rámeček z uč. str. 91.
  • uč. str. 91/ cv. 4 do sešitu ČJ - Doplň vhodná podstatná jména do vět. Stačí napsat 5 vět (2 řádky). Každou větu piš na nový řádek.

M - dělení dvěma

  • PS str. 46/cv. 3 - Vypočítej.
  • PS str. 46/ cv. 4 - Napiš dva příklady na násobení a dva příklady na dělení.
  • PS str. 46/ cv. 6 - Zjisti, který násobek čísla 2 chybí. Napiš do žlutého rámečku.   

PRV - opakování jaro

Je to opakování. Zkus pracovat sám.

  • PS str. 64/cv. 1 - Nakresli obrázky k jarním měsícům.
  • PS str. 64/ cv. 2 - Bludiště. Napiš názvy mláďat dané zvířecí rodiny.

ČT - pokračuj ve čtení své knihy


30. 4.

M - dělení na dvě stejné části, dělení dvěma

Pusť si video na dělení dvěma: 

https://www.youtube.com/watch?v=N0_YqUl-aG4

  • PS str. 44/ cv. 3 - Rozděl na poloviny dle vzoru.
  • PS str. 45/ cv. 1 - Vypočítej. K příkladu spoj správné znázornění.
  • PS str. 45/ cv. 2 - Slovní úloha.

ČJ - sloh - vypravování

  • Napiš nějaký tvůj zážitek, který se Ti stal v době, co nechodíš do školy. Pokud žádný takový nemáš, napiš svůj program z jednoho dne doma.
  • Piš na papír. Pokud chceš, můžeš příběh doplnit ilustrací.

PRV - ptáci a jejich hnízda

  • PS str. 63 - Vystřihni názvy ptáků (okraj strany). Do zeleného rámečku napiš, kde se vyskytují.
  • Pro připomenutí si můžeš znovu přečíst text v učebnici na str. 51.

29.4.

ČJ - úvod do slovních druhů, opakování i, í, y, ý

Zopakuj si, jak jdou slovní druhy po sobě.

M - dělení

  • PS str. 43/ cv. 5 - Postupuj jako včera u cvičení 4 (2 příklady na dělení a 2 na násobení).
  • PS str. 44/ cv. 1, 2, 5

ČT + VV - Čítanka str. 118 - přečti si Metro pro krtky a Proč si krtek dělá kopeček?

  • Do sešitu ČJ nebo na papír napiš první sloku básničky. Nezapomeň na nadpis a autora. Dávej si pozor na háčky, čárky. Piš přesně dle předlohy (jeden řádek básničky v Čítance = jeden řádek napsaný).
  • Pod napsanou básničku nakresli obrázek krtka (můžeš využít předlohy v Čítance)

28.4.

M - příprava na dělení

  • PS str. 43/ cv. 1, 3
  • PS str. 43/ cv. 4 - a, Dokresli zbytek známek. Známky měla rozděleny stejně ve 4 řadách. Kolik známek měla v jedné řadě?     b, Známky znázorni do čtvercové sítě. Napiš dva příklady na násobení a ještě jeden na dělení (podobně jako to děláme u "pyramid").
  • PS str. 43/ cv. 6 (žlutý sloupeček)

ČJ - úvod do slovních druhů

  • Zopakuj si, jak jdou po sobě slovní druhy.
  • PS str. 20/ cv. 4 - Přepiš názvy slovních druhů ze cv. 3.
  • PS str. 21/ cv. 1 - Doplň.
  • PS str. 21/ cv. 2 - Napiš název slovního druhu do odpovídající budky (např. 5 - slovesa, 9 - částice). Pokud si ještě nejsi jistý, nápovědu máš na předchozí straně ve cv. 3.

ČT - pokračuj ve čtení knihy


27.4.

ČJ - úvod do slovních druhů

  • uč. str. 90 - Podívej se na rozdělení slovních druhů - máme jich celkem deset. Nauč se názvy slovních druhů nazpaměť (v pořadí, v jakém jdou za sebou). Říkej si i číslo slovního druhu - 1. podstatná jména, 2. přídavná jména, atd.
  • PS str. 20/ cv. 1 - Doplň a odpověz na otázku (přemýšlej, rostou tam jehličnaté i listnaté stromy).
  • PS str. 20/ cv. 3 - Vybarvi názvy slovních druhů. Každý slovní druh jinou barvou.

M - příprava na dělení

Před prací v pracovním sešitě si pusť následující video na dělení: https://www.matyskova-matematika.cz/matyskova-matematika-6-dil/video/str-6/

  • PS str. 42/ cv. 1 - podívej se na princip dělení
  • PS str. 42/ cv. 2 a 3 - Rozděluj dle zadání.

PRV + ČT - ptáci a jejich hnízda

  • uč. str. 51 - Přečti si text o ptácích a jejich hnízdech.

24.4.

TV - NEPOVINNÝ ÚKOL: pokud máš švihadlo, můžeš zkusit ,,školku":

  • 10krát přeskoč snožmo
  • 9krát střídavě pravou a levou nohou
  • 8krát přeskok po pravé noze
  • 7krát po levé noze
  • 6krát snožmo se zkříženýma nohama
  • 5krát snožmo s točením švihadla dozadu
  • 4krát po pravé noze dozadu
  • 3krát po levé noze dozadu
  • 2krát střídavě pravá, levá dozadu
  • 1krát vajíčko snožmo, ruce jsou před tělem překřížené

M - geometrie - měření délky úsečky, PS str. 75

Budeš potřebovat pravítko a zaostřenou tužku.

  • cv. 1 - Změř úsečku AB. Měříš od jednoho krajního bodu k druhému. Délku úsečky značíme do svislých čar (viz žlutý rámeček).
  • cv. 2 - Změř úsečky a zapiš jejich délku. Při zápisu si říkej: délka úsečky CD (EF, GH) je ... cm.
  • cv. 3 - Narýsuj dvě úsečky - OP a QR. Porovnej délky těchto úseček.
  • cv. 4 - Pečlivě si přečti zadání. Narýsuj Ondrovu úsečku.
  • cv. 5 - Vypočítej. K výsledku nezapomeň připsat jednotky cm (piš psacím).

ČT - pokračuj ve čtení knihy


23.4.

M - násobky dvou

ČJ - opakování učiva od začátku 2. pololetí

Než se pustíme do slovních druhů, zopakuj si probrané učivo (psaní i, í, y, ý , párové souhlásky a psaní slov s dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě). Zkus pracovat sám, je to opakování.

PRV - opakování: Domácí ptáci

  • PS str. 62 - Rozlušti názvy samců. Napiš je do prázdných políček i pod obrázky.
  • Ve čtyřsměrce vyhledej názvy mláďat domácích ptáků (škrtej). Zbylá písmena vybarvi.

ČT - pokračuj ve čtení své knihy


22.4.

ČJ - opakování

Zkus pracovat sám. Je to opakování již probraného učiva.

M - násobky dvou

  • PS str. 40/ cv. 6 - Matematický řetěz.
  • PS str. 40/ cv. 7 - Zapiš počet teček.
  • PS str. 41/ cv. 5, 6 a 7 - Vypočítej příklady. U cvičení 5 rozepiš závorku. U cvičení 6 nadepiš výsledek nad příklady na násobení.

ČT - práce na PC:

Text Výlet do hor: Přečti si text a odpověz na dané otázky (čtení s porozuměním).

https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5e9f5d237dac2


21.4.

M - násobky dvou

ČJ - opakování párových souhlásek a slov s bě, pě, vě, mě, dě, tě, ně


ČT - pokračuj ve čtení knihy


20.4.

ČJ - opakování slov s dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě

  • PS str. 18/ cv. 1 - Doplň i, í, y, ý, ě. Dopiš slova do vět.
  • PS str. 18/ cv. 2 - Křížovka.
  • uč. str. 86/ cv. 5 do sešitu ČJ

+ NEPOVINNÝ úkol: (opakování bě, pě, vě, mě):

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/pismeno-%C4%9B/slova-s-be-pe-ve-me/znamkovane-diktaty/cviceni1.htm

M - násobky dvou

Zopakuj si násobky čísla dva. Zadávej si příklady - např. 3 . 2, 5 . 2 .... a říkej si výsledky

  • PS str. 39/ cv. 4 - Doplň správného činitele.
  • PS str. 39/ cv. 5 - Kytka - vynásob číslem 2 jednotlivá čísla a výsledek napiš do okvětních lístků.
  • PS str. 40/ cv. 1 - Škrtni čísla, která nejsou násobky čísla 2.
  • PS str. 40/ cv. 3 - Dívej se na směr šipek. Dopiš dvě šipky do řády dle logické posloupnosti.

PRV + ČT - domácí ptáci

  • uč. str. 54 a 55 - Přečti si text o domácích ptácích. Zkus si zapamatovat "rodinu domácích ptáků" - samec, samice a mládě (např. kačer, kachna, kachně).

17.4.

ČJ - slova s bě, pě, vě, mě a opakování dě, tě, ně na PC

  • PS str. 17/ cv. 2 - Doplň do slov bě, pě, vě, mě.
  • PS str. 17/cv. 3 - Napiš, co vidíš na obrázcích.
  • uč. str. 86/ cv. 7 do sešitu Čj (pouze 3 řádky - poslední věta: Žížala se zavrtala...) + barevně zakroužkuj doplněné skupiny bě, pě, vě, mě

+ NEPOVINNÝ úkol: (opakování dě, tě, ně) - Známkované diktáty

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/pismeno-%C4%9B/slova-s-de-te-ne/znamkovane-diktaty/cviceni1.htm

M - násobky dvou

Zopakuj si jednotlivé násobky dvou.

  • PS str. 39/ cv. 1 - slovní úloha - Napiš výsledek a odpověď.
  • PS str. 39/ cv. 2 - slovní úloha - Napiš ZADÁNÍ, ZNÁZORNĚNÍ, VÝPOČET, ODPOVĚĎ. Inspirací je cvičení jedna. Uvědom si, kolik je komínů a po kolika kostkách.
  • PS str. 39/ cv. 3 - Vypočítej.

+ NEPOVINNÝ úkol: Řazení násobků dvou.

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/2/na-tresnich/nasob2.htm

TV - nepovinný úkol: Zajdi si s rodiči na procházku a pozoruj jarní přírodu (propojení do prvouky na téma jaro).


16.4.

M - násobky dvou

Při násobení si uvědom, že se vychází ze sčítání - např. 5 . 2 = pětkrát po dvou (2+2+2+2+2=10).

  • PS str. 38/cv. 5 - Zapiš do tabulky součiny = výsledek násobení. Nauč se násobky dvou nazpaměť. Dávej si příklady (např. 4 . 2 = 12). Upevnění násobilky chce čas.
  • PS str. 38/ cv. 6 - Vybarvi násobky čísla 2 a vypiš je na řádek.
  • PS str. 39/ cv. 6 - Procvič si sčítání a odčítání do 100 (opakování).

- NEPOVINNÝ úkol: cvičení na PC:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/test_exc.php

ČJ - slova s bě, pě, vě, mě

  • PS str. 16/ cv. 2
  • PS str. 16/ cv. 4 - Vybarvi slova dle zadání.
  • PS str. 17/ cv. 1 - Napiš slova místo obrázků.

PRV - hospodářská zvířata - pokračování

  • PS str. 61 - Přečti si krátký text nahoře. Vystřihni a nalep, pro co chováme hospodářská zvířata na obrázcích. Dopiš chybějící slova.
  • Pokud si nebudeš moct vzpomenout, znovu si přečti uč. str. 52 a 53.

ČT - pokračuj ve čtení knihy

Stále mi můžete posílat vyfocené domácí úkoly. Vím, že ne každý má tuto možnost. Avšak pokud ji máte, využijte toho. Úkoly opravím a pošlu zpět. Pravidelnou zpětnou vazbu mám pouze od některých žáků.

Kdybyste cokoliv potřebovali, neváhejte mě kontaktovat.


15.4.

ČJ - slova s bě, pě, vě, mě

  • uč. str. 85 - Přečti si dva žluté rámečky + cv. 2 přepiš do sešitu a barevně zakroužkuj bě, pě, vě, mě.
  • PS str. 15/cv. 5 - křížovka (zopakování dě, tě, ně)
  • PS str. 16/cv. 1 - Doplň i, í, y, ý, ú, ů. Barevně zakroužkuj bě, pě, vě, mě.  

M - násobilka 2

  • PS str. 37/cv. 3 - Počet váz po několika kytkách. Zapiš příklad na násobení. Výsledek zjistíš sečtením kytek.

Před počítáním str. 38 si pusť následující video na násobilku dvou: https://www.youtube.com/watch?v=KMM03ACLkZc


  • PS str. 38/cv. 1 - Doplň tabulku (přičítáš 2).
  • PS str. 38/cv. 2 - Vyznač násobky čísla 2 na číselné ose.
  • PS str. 38/cv. 4 - Uvědom si, kolik je zde řad a sloupců. Dopiš počet řad a sloupců a celkový počet útvarů. Zapiš dva příklady na násobení (např. 4.5=20 a 5.4=20) - stejné jako cvičení na str. 37.

ČT - pokračuj ve čtení své knihy


14.4.

M - pokračování v přípravě na násobení

  • PS str. 37/cv. 1 - Pozorně sleduj čtvercovou síť. Uvědom si, kolik je zde řad a sloupců. Podle vzoru dopiš počet řad a sloupců a celkový počet útvarů. Zapiš dva příklady na násobení (např. 4.5=20 a 5.4=20).
  • PS str. 37/cv. 2 - Vyznač do čtvercové sítě (3 řady po 7 sloupcích, atd.). Zapiš druhý příklad na násobení.
  • PS str. 37/cv. 4 - Vypočítej. Uvědom si, co ti vyjde za výsledek při násobení nulou.

ČJ - slova s dě, tě, ně

  • PS str. 15/cv. 1 - Doplň ě, i, í, y, ý.
  • PS str. 15/cv. 3 - Dopiš slova protikladná (slova opačného významu).
  • PS str. 15/cv. 4 - Odpověz na otázky. Doplň do vět ě, i, í, y, ý.

ČT - pokračuj ve čtení knihy


9.4. až 13.4. Velikonoční prázdniny


8.4.

ČJ - slova s dě, tě, ně

  • PS str. 14/cv. 2 - dopiš dě, tě, ně do slov
  • PS str. 14/cv. 3 - napiš názvy mláďat
  • PS str. 14/cv. 4 - doplň, komu patří dané stopy zvířat

M - příprava na násobení

  • PS str. 36/cv. 2 - vypočítej příklady na sčítání a poté zapiš příklady na násobení
  • PS str. 36/cv. 4 - zapiš násobení a vypočítej

ČT - pokračuj ve čtení knihy


7.4.

M - příprava na násobení

Můžeš si znovu pustit včerejší video, ve kterém pan učitel vysvětluje princip násobení.

  • PS str. 35/cv. 4
  • PS str. 36/cv. 1 - spočítej, kolik je obrázků - např. srdíčka - dvakrát po pěti (2.5 = 10)
  • PS str. 36/cv. 3 - vyjádři pomocí násobení (kolik je tam mističek a po kolika kuličkách)

ČJ - slova s dě, tě, ně

Pusť si video, kde ti paní učitelka vysvětlí psaní slabik dě, tě, ně.

https://www.youtube.com/watch?v=DYZMZz5Oa74&fbclid=IwAR11DgP3wchxhVy7Wwu4tV4ybAiDzTieBubL16ygpj3q2BlKYCU6PtoS75M

ČT -  Čítanka str. 110 a 111 - Jak mělo jaro svátek


Prosím, přečtěte si Informace pro rodiče.


6.4.

ČJ - opakování párových souhlásek

  • PS str. 13/cv. 5 - červenou pastelkou spoj čarou body u různých tvarů stejného slova (např. myš, myši) - spojuj pravítkem
  • uč. str. 80/cv. 6 do sešitu ČJ - ze závorky vyber správnou souhlásku, napiš 2 řádky do sešitu (Zkus pracovat sám, je to opakování.) :)

M - příprava na násobení

Než začneš pracovat v pracovním sešitě, pusť si video, ve kterém ti pan učitel hezky vysvětlí, proč je násobení důležité a proč se ho budeme učit.

https://www.youtube.com/watch?v=F0IHqEQ08Pg&t=623s

  • PS str. 35/cv. 1 - Do každé vázy nakresli 2 kytičky. Kolik kytiček budeš potřebovat do čtyř váz? (řešení - čtyřikrát sečteš dvě kytky v každé váze: 2+2+2+2 = 8)
  • PS str. 35/cv. 2 - Do každé vázy nakresli 3 kytky. Kolik kytek musíš celkem nakreslit?
  • PS str. 35/cv. 3 - Na každý strom nakresli 5 jablek. Kolik jich bude dohromady?

PRV - hospodářská zvířata

Minulý týden jsi měl za úkol přečíst si v učebnici kapitolu o hospodářských zvířatech. Hravou formou na PC sis zopakoval, co ses o zvířatech dozvěděl. Dnes si zvířata procvič v pracovním sešitě.

  • PS str. 60 - Přečti si krátký text nahoře. Vystřihni a nalep, pro co chováme hospodářská zvířata na obrázcích. Dopiš chybějící slova.
  • Pokud si nebudeš moct vzpomenout, znovu si přečti uč. str. 52 a 53.

ČT - můžeš pokračovat v četbě své knihy nebo si znovu přečíst text o hospodářských zvířatech v učebnici prvouky

- NEPOVINNÝ úkol - pomoz mamince s velikonoční výzdobou


3.4.

ČJ - opakování - Zkus pracovat samostatně, bez pomoci rodičů :).

  • PS str. 13/cv. 1 - doplň správné souhlásky uvnitř či na konci slova, i,í/y,ý
  • PS str. 13/cv. 2 - z prvního cvičení vypiš všechna zvířata
  • PS str. 13/cv. 3 - vypiš jména dětí - nezapomeň, že vlastní jména píšeme velkým počátečním písmenem
  • PS str. 13/cv. 4 - napiš dvě slova příbuzná ke slovu ryba

M - geometrie - úsečka

Prosím, před prací pusťte dětem názorné výukové video:

https://www.youtube.com/watch?v=o0zTo51cq4g

Stačí pouze část, kde se seznamují s jednotkami délky (po 3:10).

Procvič si:

Pracuj s pravítkem. 1 cm na pravítku je vzdálenost od čísla k číslu (mezi delšími čárkami).

  • PS str. 74/cv. 1a (b, c nemusíš)
  • PS str. 74/cv. 2 - libovolnou pastelkou vyznač na měřítku danou délku - vyznačuj pravítkem

TV -  NEPOVINNÝ ÚKOL - trénuj skákání přes švihadlo (pokud máš možnost)


2.4.

M - udělej si cvičení na PC: 

https://www.onlinecviceni.cz/exc/test_exc.php

  • PS str. 34 - sebehodnocení + cv. 3 (doplň číselné řady)
  • NEPOVINNÝ úkol na str. 34: pokud budeš mít chuť, udělej si sudoku (můžeš si nechat i na jiný den) - princip sudoku: v každém řádku, sloupci a barevném čtverečku musí být pouze jednou obsažena číslice 1-9

ČJ - opakování párových souhlásek

  • PS str. 12/cv. 3 - slova protikladná = slova opačného významu - dej si pozor na správné použití souhlásky uvnitř či na konci slova
  • PS str. 12/cv. 4 - doplň do slov správné souhlásky a vybarvi dle zadání

PRV - hospodářská zvířata

  • uč. str. 52 a 53 - přečti si text o hospodářských zvířatech (zároveň propojení do ČT) - zapamatuj si "zvířecí rodiny" (samec, samice, mládě)
  • hravou formou si zopakuj, co ses při čtení naučil (propojení s prací s textem)

https://rysava.websnadno.cz/prvouka_2.roc/jaro_hospodzvirata1.htm

Je zde celkem 7 cvičení. Můžeš si vybrat, které uděláš. Další cvičení si klidně nechej na jiný den.


1.4.

ČJ - opakování párových souhlásek

  • PS str. 11/cv. 3 - nejdříve doplň souhlásky do slov, poté napiš, která roční období vyjadřují slova v řadách
  • PS str. 12/cv. 1 - zopakuj si tvrdé a měkké souhlásky a správně je použij do vět
  • PS str. 12/cv. 2 - doplň správné souhlásky, zjisti, o jaká povolání se jedná (zapiš je do rámečku)

M - dokonči PS str. 33 (cv. 3, 4, 5) - u cv. 5 si uvědom, které číslo budeš přičítat nebo odčítat

ČT - pokračuj ve čtení knihy

- úkoly NEPOVINNÉ:

Pravopisný trenažér (opakování párových souhlásek):

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/parove-souhlasky/pravopisny-trenazer/souhrnne-procvicovani/cviceni.html

Početní trenažér (opakování sčítání a odčítání do 100):

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-B/pocetni-trenazer/scitani-s-prechodem-pres-desitku/priklady.html


31.3.

M - opakování sčítání a odčítání do 100

  • PS str. 32/cv. 3-5 - zkouška počtářské dovednosti
  • PS str. 33/cv. 2

ČJ - opakování párových souhlásek

  • PS str. 11/cv. 1 - doplň souhlásky
  • PS str. 11/cv. 2 - dle nápovědy doplň správná slova do vět, vzniknou ti říkanky

ČT - Čítanka str. 106 - básnička Žába

  • Přečti si básničku, doplň do ní vhodné slovo dle nápovědy a básničku přepiš na papír (nezapomeň napsat název a autora). Přepisuj správně dle zadání (celkem 4 řádky básničky). Dbej na hezkou úpravu :).
  • Pod básničku můžeš nakreslit obrázek žáby (není povinné).
Stále mi můžete posílat vyfocené vypracované úkoly. Následně Vám je opravené pošlu zpět.

30.3.

ČJ - pokračování v párových souhláskách H-CH

  • PS str. 10/cv. 3 a 4 (křížovka a rébusy)
  • uč. str. 78/cv. 2 do sešitu ČJ

M - opakování

  • PS str. 32/cv. 2
  • PS str. 33/cv. 1

PRV - prohlédni si obrázek "Jaro u vody" v uč. str. 48-49 (v rámečku je napsáno, jak se rostliny či zvířata jmenují - např. 1 - vrba,9 - ropucha), zkus si je zapamatovat

- úkol NAVÍC - můžeš si na webové stránce procvičit poznávání jarních rostlin: (dle popisu a obrázku uhodni, o kterou rostlinu se jedná)

https://skolakov.eu/prvouka/2-trida/jaro-v-prirode/jarni-rostliny/cviceni1.htm

ČT - pokračuj ve čtení knihy



27.3.

M - opakování

  • PS str. 32/cv. 1 - doplň tabulku (řekni si, co každé číslo v tabulce znamená - např. 32 - počet chlapců, 45 - počet dívek)
  • PS str. 32/cv. 7 - žlutý sloupeček příkladů

- úkol NAVÍC - můžeš si zopakovat formou hry poznávání hodin:

https://matematika.hrou.cz/c/2.trida/pexeso-hodiny-1-24


ČJ - párové souhlásky H-CH (řekni si slovo příbuzné či jiný tvar slova)

  • PS str. 10/cv. 1 a 2

- úkol NAVÍC - můžeš si udělat cvičení na souhlásky H-CH na této straně:

https://www.gramar.in/cs/test.php

TV - mezi plněním úkolů do matematiky a českého jazyka se protáhni


26.3.

M - pracovní sešit - dokonči str. 31 (cv. 1 NEDĚLEJ)

ČJ - párové souhlásky Š-Ž (řekni si jiný tvar slova nebo slovo příbuzné), zopakuj si

  • PS str. 9/cv. 3 a 4 (kdo nestihl včera)

PRV - rostliny na jaře

  • uč. str. 47 (přečti si - propojení i do ČT)
  • PS str. 59/cv. 2 a 5

25.3.

ČJ - párové souhlásky Ž-Š

  • uč. str. 77/cv. 1 a 4 - ústně
  • uč. str. 77/cv. 5 do sešitu Čj - pastelkou zakroužkuj doplněnou souhlásku Ž nebo Š
  • PS str. 9/cv. 3, 4 + jazykolam

M - PS. str. 30

  • cv. 4 - pouze napiš číslo o 4 větší (zaokrouhlování jsme ještě nedělali)
  • cv. 5 - porovnej (výsledky si nadepiš nad příklady)
  • cv. 6 - vypočítej (nepiš pouze výsledek, ale příklad rozepiš - např. 60-8=...)

- PS str. 31

  • cv. 2 a 3

VV - nakresli mamince nějaký jarní obrázek nebo cokoliv, čím jí uděláš radost :)

ČT - pokračuj ve čtení knihy

- dobrovolný úkol na čtení: (v PC)

https://www.gramar.in/cs/test.php

Pohádka O chaloupce - pečlivě si přečti text a odpověz na otázky


24.3.

M - pracovní sešit - dokončit str. 29 (cv. 9 a 10 - žlutý sloupeček)

- PS str. 30

  • cv. 1 - vypočítej
  • cv. 2. - ústně si zadávej příklady
  • cv. 3 - ke každému trojúhelníku zapiš 2 příklady na sčítání a 2 příklady na odčítání (rada: 40+54, odčítání od vrcholu 94-40, dál už počítej sám) - už jsme dělali několikrát i v první třídě, tak by princip měli chápat

- udělej si cvičení ,,Puzzle - animované filmy 1" z webové stránky:

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-B/puzzle-animovane-filmy-1/pocitame.html

Čj - párové souhlásky S-Z - princip je stále stejný jako u předchozích párových souhlásek (řekneš si slovo příbuzné nebo jiný tvar slova)

  • uč. str. 76/cv. 1 - ústně
  • uč. str. 76/cv. 2 do sešitu Čj - nezapomeň napsat vpravo datum a vlevo zadání, pastelkou zakroužkuj doplněnou souhlásku S nebo Z
  • PS str. 9/cv. 1 - vyplň jako u předchozích cvičení tohoto typu
  • PS str. 9/cv. 2 - věty jsou špatně napsané, napiš je správně

- vkládám pracovní list na procvičení a zopakování párových souhlásek F-V, D-T, S-Z (není povinné - chápu, že ne každý má možnost tisku) - tj. úkol navíc, dobrovolný

HV - zopakuj si naučené písničky (Červený šátečku, Já jsem muzikant) a písničku Když jde malý bobr spát, kterou jsi měl zadanou minulý týden

ČT - pokračuj ve čtení knihy


23.3.

Čj - opakování probraných párových souhlásek P-B, T-D, Ť-Ď, F-V

  • PS str. 8/cv. 1 - doplníš dané párové souhlásky
  • PS str. 8/cv. 2 - nejdříve doplníš souhlásky do slov, poté slova dopíšeš do vět
  • + soutěž - Čím je významný 20. březen a 1. leden?

M - opakování pracovní sešit str. 29

  • cv. 1 - slovní úloha: nezapomeň si ji pečlivě přečíst (napiš zadání, znázornění, příklad a výpočet, odpověď)
  • cv. 2 - počítání se závorkami (příklad si rozepiš, nepiš rovnou výsledek)
  • cv. 3 - porovnávání (výsledky příkladů si nadepiš nad příklad)
  • cv. 4 až 8 - počtářské dovednosti (výsledek napiš do žlutého rámečku)

PRV - téma: Jaro

- napiš si do fialového sešitu prvouky následující zápis (ke stažení v pdf)

- nadpis podtrhni pravítkem, nezapomeň napsat datum

- pod zápis nakresli jednu libovolnou jarní rostlinu a popiš části těla rostliny (kořen, stonek, list, květ) - můžeš se podívat v uč. str. 46

ČT - Čítanka str. 105 - básnička Březen a text Jaro

  • přečti si alespoň dvakrát pro sebe a jednou nahlas rodičům nebo sourozencům

- pomoz mamince (nebo i tatínkovi) s přípravou nějakého jídla - např. upéct buchtu, koláč, připravit snídani, oběd - nemusí být nutně dnes, ale kdykoliv během týdne

Můžete mi opět posílat fotky dětí při práci, vyfocené stránky z pracovních sešitů Čj, M, Prv. Děti se také mohou pochlubit svými výtvory z PČ :).

Nemám od všech rodičů zpětnou vazbu, jak zvládáte plnění domácích úkolů, zda nepotřebujete s něčím pomoct. Prosím, kdo se mi ještě neozval, napište mi co nejdříve.

Děkuji za součinnost.

E.K.


20.3.

TV - udělej si 20 dřepů a zkus vymyslet alespoň tři cviky, které nám potom předvedeš při rozcvičce

M - zopakuj si poznávání hodin (celá, čtvrt a půl)

- pracovní sešit str. 28

  • cv. 1 , 2, 3
  • cv. 4 - logická úloha, zakresli, v kolik hodin vstávala maminka, babička a tatínek (Přečti si pozorně zadání.)
  • cv. 5, 6 - matematické hádanky - zkus podobné hádanky vymyslet
  • cv. 7 - doplň (Dávej pozor, jestli čísla sčítáš nebo odčítáš.)

Čj - párové souhlásky V-F

  • uč. str. 75/cv. 3 do sešitu Čj - spoj, co k sobě patří a doplň souhlásku v, nebo f (princip doplnění je stejný jako u předchozích párových souhlásek - řekneš si jiný tvar slova či slovo příbuzné)
  • PS str. 7/cv. 3, 4, 5 a 6 (Vlastní jména - pojmenování např. osob, začínají velkým písmenem.)

- zopakuj si párové souhlásky Ď-Ť v daném cvičení:

https://www.gramar.in/cs/test.php


19.3.

M - pracovní sešit str. 27 (poznávání hodin, orientace v čase)

  • cv. 1 - dokresli malou ručičku na hodinách
  • cv. 2 - odpovídej na tři otázky - pokud nevíš správnou odpověď, připomeň si učivo z prvouky v uč. str. 45 (zde najdeš odpovědi)
  • cv. 3 - zapiš, kolik hodin je na hodinách (uvědom si, co určuje malá a co velká ručička)
  • cv. 4 - logická úloha
  • cv. 5 - přečti, kolik ukazuji digitální hodiny 

Čj - párové souhlásky

  • zopakuj si párové souhlásky D-T v daném cvičení: (propojení i do Informatiky)

https://www.gramar.in/cs/test.php

- souhlásky Ď-Ť:

  • uč. str. 74/cv. 1 - ústně (řekni si slovo příbuzné nebo jiný tvar slova)
  • PS str. 7/cv. 1 - napiš na linku slovo příbuzné a potom doplň písmeno do slova v rámečku
  • PS str. 7/cv. 2 - převeď na věty rozkazovací

- vkládám pracovní list na procvičení a zopakování párových souhlásek B-P (není povinné - chápu, že ne každý má možnost tisku)

PRV - jaro

  • uč. str. 46 - přečíst (Zapamatuj si, kdy začíná jaro, jaké jsou jarní měsíce a co je jarní rovnodennost - zelený rámeček. Pozorně se podívej na jarní rostliny a části kvetoucích rostlin se nauč pojmenovat.)
  • PS str. 58 - Přečti si jarní básničky a vybarvi k nim obrázky. Přečti si text ve žlutém rámečku. Ze strany 59 vystřihni slova a vlep je podle čísel do tabulky. Vznikne Ti obrázek, který si vybarvi. Doplň tři jarní měsíce.

ČT - pokračuj ve čtení knihy


18.3.

Čj - slohové cvičení

Na výběr máš ze dvou témat a zvolené téma napiš na papír.

  • 1. Vymysli a napiš nějaký krátký příběh (srandovní nebo třeba strašidelný).

  • 2. Popiš něco zajímavého, co jsi zažil/a.

Nezapomeň si po sobě příběh zkontrolovat.

Popros maminku nebo tatínka, aby mi příběh vyfotili (když budou mít možnost) a poslali emailem. Ráda si je přečtu :).

Papír si založ do složky či fólie, kterou odevzdáš, až přijdeš do školy.

M - pracovní sešit str. 26:

  • cv. 4 - vypočítat
  • cv. 5 - k červenému puntíku zapiš pomocí šipek program k vyznačené cestě  (např. šipka nahoru, dolů, doleva, doprava, šikmo - jednotlivé šipky od sebe odděl pomocí svislé čáry) - inspiruj se na str. 24/cv. 3
  • cv. 6 - uvědom si, které číslo budeš odčítat

- opakování sčítání a odčítání - udělej si cvičení z uvedené webové stránky (hradní věže):

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-B/hradni-veze/priklady1.htm

VV - nakresli obrázek ke svému příběhu, který jsi napsal/a jako úkol z Čj

ČT - pokračuj ve čtení knihy (přečti alespoň 3 strany)

Na email mi můžete zasílat fotky Vašich dětí při domácím vyučování (při počítání, čtení, sledování TV programu UčíTelka, procvičování na PC, atd.), naskenované či vyfocené úkoly. :)


DŮLEŽITÉ!

Pro jistotu vkládám i zde (vkládala jsem včera večer odkaz do Informací pro rodiče):

Zde odkaz na oskenovaný PS M (str. 25-35) pro případ, že ho někdo nemá a nechce čekat do konce karantény:

leteckaposta.cz/524710993

Stažení by mělo být bez problému. Několikrát jsem zkoušela a podařilo se.

V případě potřeby se na mě obraťte.

Děkuji za součinnost.

17.3.

M - pracovní sešit str. 26/cv. 1, 2 a 3

  • cv. 1 - doplníš tabulku na sčítání a odčítání
  • U cv. 2 ti pomůže učebnice prvouky na str. 43 (Jako pomůcku můžeš využít zatnuté pěsti. Pozor na počet dnů v únoru.)
  • cv. 3 - počtářské dovednosti (Pozorně si přečti zadání jednotlivých úkolů. Přestupný rok má o jeden den navíc.)

Čj - párové souhlásky D-T (Pro správné napsání slova si pomůžeš jiným tvarem slova nebo slovem příbuzným.)

  • učebnice str. 73/cv. 1 ústně - řekni si slovo příbuzné nebo jiný tvar slov
  • uč.str. 73/cv. 2 ústně - z nabídky vyber vhodná slova (Nezapomeň si zdůvodnit, proč je na konci slov daná zvýrazněná souhláska.)
  • uč. str. 73/cv. 3 do sešitu Čj - hledej šest dvojic slov a doplň souhlásku d nebo t

- opakování - udělej si cvičení z uvedené stránky:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/samohlasky/kratke-a-dlouhe-samohlasky/cviceniA1.htm

(Vypiš ze slov postupně krátké samohlásky - připomeň si, které to jsou.)

HV - zazpívej rodičům písničky, které jsme se nedávno učili

- zkus se naučit písničku Když jde malý bobr spát - https://www.youtube.com/watch?v=2Noilf9Ra00

 - slova písně najdete zde:

(Už jsme si ji společně pouštěli, ale společně jsme se ji nestihli naučit).

ČT - pokračuj ve čtení knížky


Prosím, přečtěte si Informace pro rodiče!

16. 3.

ČJ - učebnice str. 72/cv. 5 do sešitu Čj - vpravo napiš datum, vlevo zadání úkolu, každou větu piš na nový řádek (3 věty)

  • Doplň do vět vhodná slova a věty napiš do sešitu.
  • Doplněná slova barevně podtrhni.
  • Nezapomeň si zdůvodnit, proč napíšeš danou souhlásku uvnitř či na konci slova (párové souhlásky B-P) - pro správné napsání slova si pomůžeš jiným tvarem slova nebo slovem příbuzným.

+ uč. str. 72/cv. 6 do sešitu Čj (6 slov)

  • Z přeházených písmen poskládej slova, která začínají písmenem s (rébusy).

M - pracovní sešit str. 25

cv. 1 - slovní úloha: nezapomeň si úlohu pečlivě přečíst

  • Zápis (Zamysli se nad tím, co koupila Olinka a co koupil Jakub. Co máš vypočítat?)
  • Znázornění (Uvědom si, kolik desítek musíš zakreslit, aby jsi měl z čeho "škrtat". Pokud si nevíš rady, podívej se na předchozí str. 24, kde je podobná slovní úloha.)
  • Příklad, výpočet.
  • Odpověď.

cv. 2 ústně (Počítej zpaměti.)

  • př. 64 - 5 = ... 

cv. 7 - sloupeček příkladů (opakování)

PRV - zopakuj si učivo, které jsme se spolu učili a měli jsme z něj psát prověrku (kapitola č. 7 Náš svět - pracovní sešit str. 50 - 57)

- odpovědi na otázky (ústně) :

  • Kolik máme měsíců v roce? Vyjmenuj je, jak jdou po sobě.
  • Vyjmenuj dny v týdnu. Které dny nechodíš do školy (víkend)?
  • Jaká povolání vykonávají lidé?

- pracovní sešit str. 57 - cv. 1 a 3 mělo být za DÚ na minulý čtvrtek - dodělej si tato cvičení

ČJ - čtení - pokračuj v četbě své vybrané knihy (přečti si alespoň 2 strany)

- pomoz mamince (či tatínkovi) s domácími pracemi - např. utírání nádobí, úklid

Pokud si nebudete s něčím vědět rady, napište mi email. Ráda vám pomůžu.


13. 3.

TV - plavecký výcvik - zopakuj si názvy plaveckých stylů, který styl tě baví nejvíce a co ses v průběhu výcviku již naučil

Čj - zopakuj si, co jsou slova příbuzná a psaní souhlásek uvnitř a na konci slov

- pracovní sešit s. 6/cv. 4 ( Na linku napíšeš slovo příbuzné nebo jiný tvar slova, které ti pomůže určit souhlásku uvnitř či na konci slov. Poté doplň písmeno do slova v rámečku.)

- pracovní sešit s. 6/cv. 5 (Doplň vynechaná písmena - souhlásky do slov. Doplň správná znaménka na konci věty.)

- vyber si knížku, kterou právě čteš, a přečti si alespoň 3 strany


Opakujte:

  • sčítání a odčítání do 100 s přechodem přes základ deset
  • geometrie - úsečka (rýsování, přenášení úseček)
  • tvrdé a měkké souhlásky, příbuzná slova a tvary slov
  • prvouka - kapitola náš svět (roční období, dny v týdnu, povolání, části dne)
  • čtěte (čítanková i mimočítanková četba)


Webové stránky na procvičování:

https://rysava.websnadno.cz/

https://skolakov.eu/

!!! webová aplikace Včelka!!!

V reakci na stávající mimořádnou situaci ve školství, nabízí všem rodičům možnost využít k domácímu procvičování online aplikaci Včelka. Stávajícím i nově registrovaným uživatelům tedy nabízíme možnost využití promo kódu: UCIMESEDOMA, kterým aktivujete
‼BEZPLATNÉ UŽÍVÁNÍ VČELKY NA DOBU 6 TÝDNŮ‼ Potřebujete pomoci s aktivací promo kódu?
Instrukce zde: https://blog.vcelka.cz/ucime-se-doma-se-vcelkou/ nebo kontaktujte podporu na podpora@vcelka.cz!


Tel.: 581 701 811
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky